Właściwości jarmużu

herbatka na odchudzanie z mniszka lekarskiego

Jarmuż

Jarmuż to warzywo, którego właściwości zdrowotne i walory odżywcze doceniane były już w starożytności. U nas częściej widzimy jako dekorację półmisków niż jako składnik diety.

W tym artykule opiszemy niezwykłe właściwości jarmużu oraz jego walorów zdrowotnych oraz podamy kilka przepisów na zastosowanie jarmużu.

Co zawiera i na co wpływa jarmuż?

Jarmuż jest skarbnicą białka, błonnika,witamin a także soli mineralnych zwłaszcza wapnia i potasu.Jarmuż ma właściwości przeciwzapalne, antybakteryjne, zwalcza bakterie powodujące wrzody żołądka, które są odporne na większość antybiotyków. Jarmuż wzmacnia odporność organizmu, zwalcza wolne rodniki, zapobiega chorobom serca, chroni przed miażdżycą ma właściwości przeciwzakrzepowe i wiele innych cennych właściwości prozdrowotnych.

Jarmuż jest najwyżej punktowany w skali ANDI (skala gęstości pokarmowej - czyli ilości mikroskładników w stosunku do spożywanych kalorii), daleko w tyle pozostawiając takie warzywa i owoce jak pomidory, szpinak, czarne jagody czy nawet płatki owsiane .

Jak przyrządzać jarmuż?

Jarmuż można przyrządzić na wiele sposobów: na surowo w formie sałatki, blanszowany, podsmażany, można przyrządzić z niego chipsy, poprzez zapieczenie skropionego oliwą wymieszaną ziołami jarmużu. Tak przygotowane zdrowe chipsy smakują szczególnie dzieciom.

Poniżej przedstawiamy propozycje na proste i szybkie do przygotowania dania, z dodatkiem jarmużu.

1- sposób: do dobrego jogurtu naturalnego dodać łyżeczkę jarmużu w proszku, można dosypać trochę ulubionych płatków, w razie potrzeby dosłodzić miodem i pełnowartościowe śniadanie gotowe.

2-sposób: zblendować jabłko ze skórką, dodać trochę wody i wsypać 1 łyżeczkę sproszkowanego jarmużu, można osłodzić miodem

Polecamy nasz produkt - Jarmuż mielonyTUTAJ>>

mielony jarmuż